water geven

Vragen en info die nuttig zijn voor mensen die starten met de hobby
Plaats reactie
MAr17
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 juni 2019
Gender:

water geven

Bericht door MAr17 »

hoe vaak moet ik water geven aan een gips nest van mierenboederij.nl?
en hoevaak moet ik de arena nat maken?
ik ga er namelijk plantjes in stoppen (ik heb er wel opgelet dat de plantejes niet veel water hoeven).
Groetjes MAr17 :D
Gebruikersavatar
Floris
Teamlid
Berichten: 4779
Lid geworden op: 16 juli 2007
Locatie: Zwolle
Gender:
Leeftijd: 43
Contacteer:

Re: water geven

Bericht door Floris »

Een vraag over iets dat je bij een webwinkel gekocht hebt, kun je het beste bij die webwinkel stellen.
In het algemeen moet je een deel van het nest vochtig houden, maar er moet geen water in staan.

De buitenwereld hoef je niet nat te maken, en ik zou drie keer nadenken alvorens te proberen planten in een formicarium te zetten.
🐜 Antwoorden op veel gestelde vragen zijn te vinden in de Introductie mierenhobby.
sjs123
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 juni 2019
Gender:

Re: water geven

Bericht door sjs123 »

Ik heb laatst ook een takje van onze appelboom in mijn buiten wereld gezet en een uurtje later zat mijn hele buitenwereld vol met kleine beestjes en waren mijn mieren in gevecht met een spinnetje. Gelukkig waren er genoeg mieren om de spin te doden maar als dit niet het geval was geweest waren ze waarschijnlijk dood geweest. Ik zou goed nadenken of je plantjes er in zet en als je het toch doet zorg ervoor dat je de planten goed reinigd van ongedierte
Hawkeye
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 juni 2019
Locatie: Almelo
Gender:
Leeftijd: 44

Re: water geven

Bericht door Hawkeye »

Floris schreef:Een vraag over iets dat je bij een webwinkel gekocht hebt, kun je het beste bij die webwinkel stellen.
In het algemeen moet je een deel van het nest vochtig houden, maar er moet geen water in staan.

De buitenwereld hoef je niet nat te maken, en ik zou drie keer nadenken alvorens te proberen planten in een formicarium te zetten.
Wat is er tegen op plantjes in je formicarium dan? Ik wil juist een hele selectie van planten, omdat ze verschillende voordelen hebben. Ik check ze uiteraard wel op ongedierte voordat ik ze plaats. Als het even kan wil ik ze het liefst zelf opkweken, zodat ik weet dat er geen bestrijdingsmiddelen etc gebruikt zijn.
Bekijk mijn plannen om een mini ecosysteem te bouwen in een Paludarium. Een klein paradijs voor mijn Camponotus ligniperda. Alle tips, trucks en andere feedback zijn van harte welkom.
https://www.youtube.com/watch?v=5SRjM9vNY5Y
Plaats reactie