Lasius niger (Redneck)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

hoi peeps,

Wil hier graag wat bij gaan houden vwb de mijn lasius niger kolonie, vorige week via mierenboerderij.nl verkregen de kolonie telt 1 gyne met n tiental nanitics(als ik dat goed schrijf) het is allemaal nog redelijk nieuw voor me ondanks dat ik al veel heb ingelezen, mochten er daarom vragen of opmerkingen zijn schroom dan niet.

Voor nu zitten ze nog in een testbuisje aangesloten op n kleine buitenwereld waar ik t suikerwater en voedsel aanbied. Het lijkt allemaal goed te gaan tot nu toe de buitenwereld is al goed verkent en ik heb al meerdere werksters zien drinken van t suikerwater en de honingdauw, het fruitvliegje was vrijdag nog niet aangenomen morgen eens kijken of dit wel t geval is. Voor de duidelijkheid de kolonie staat op de kazerne waar ik gedurende de week ben. Heb een fotootje geschoten woensdag kijken of ik die erop krijg
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Goedemorgen,

Aangekomen vanochtend op t werk en even n kijkje gewaagd bij de kolonie, ze maken t zo te zien goed en het bergje met eitjes lijkt zich te hebben verdubbeld, tevens heb ik 1 larfje ontdekt die er vrijdag nog niet was. Het fruitvliegje is wel een stukje t slangetje ingetrokken maar lijkt verder onaangetast.

Al met al gaat t dus goed, morgen weer even n kijkje nemen want vind t toch nog wel te leuk om even te kijken
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Vanochtend nog een fotootje gemaakt(slechte kwaliteit) rechts is het eerste larfje zichtbaar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Kleine aanpassing gedaan vwb locatie, de ruimte is nu wat warmer 22• schat ik zo en voor de evt nieuwsgierige maten een waarschuwing :P

Tips/opmerkingen http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8396
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Alles leek goed te gaan, de eitjes zijn allemaal larfjes geworden en ik kon de verleiding weerstaan om elke dag even in t nest te kijken hoewel ik me heb laten vertellen dat dat nog niet eens iets uit mocht maken. Vanmiddag echter ging ik even kijken en zag ik de gyne in de buitenwereld zitten, ze lijkt gedesoriënteerd en gaat rechtop staan tegen de rand om vervolgens op haar rug te vallen op te krabbelen en het proces te herhalen. De werksters zitten gewoon in t nest met de larven en lijken er zich weinig van aan te trekken. Er zijn ook geen nieuwe eitjes meer gelegd dus nu alleen de larven op dit moment? Ik bied ze gewoon suikerwater en fruitvliegjes aan de laatste worden overigens voor zover ik kan zien niet aangenomen. Is dit normaal? Mijn gevoel zegt dat er iets mis is en dat ik de gyne ga verliezen en de kolonie dus binnenkort kan gaan invriezen. Hoop dat dit nog goed gaat komen. Iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn ? Vragen en opmerkingen http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8396
Gebruikersavatar
Redneck
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Locatie: Amsterdam
Gender:
Leeftijd: 46

Re: Lasius niger (Redneck)

Bericht door Redneck »

Nou hare majesteit heeft t overleefd, wat nu t probleem was is mij nog steeds n raadsel. Ze is weer terug t nest in gekropen en ik laat t geheel maar even niks met rust nu, had niet t gevoel dat ik te vaak n kijkje nam maar je weet maar nooit. En algehele onthouding is altijd goed. Doe weer n update als r wat te melden valt
V&O http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=8396
Plaats reactie