Pheidologeton diversus nest

Vragen en info over kunstmatige nesten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Pheidologeton diversus nest

Bericht door Unexisted »

Ik overweeg nu om een grote Pheidologeton diversus kolonie te bestellen met meerdere koninginnen. Ik vraag me af of iemand nog suggesties heeft qua nest? Ik besteed liever niet teveel tijd aan het nest , dus het wordt geen ytong denk ik. Wellicht zand, maar dat is moeilijk vochtig te houden.

Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Sneeuwuil
Lid
Berichten: 558
Lid geworden op: 22 juli 2014
Locatie: Hengelo
Gender:
Leeftijd: 52

Re: Pheidologeton diversus nest

Bericht door Sneeuwuil »

Dat is een marauder ant lees ik, dus die gaan op rooftocht. Zijn die daarom niet moeilijk te houden?
Gebruikersavatar
Unexisted
Lid
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 juli 2009
Leeftijd: 34

Re: Pheidologeton diversus nest

Bericht door Unexisted »

De temperatuur en luchtvochtigheid is heel belangrijk bij deze soort. Ze zijn wel te houden in gevangenschap, maar ze groeien gewoon heel snel. Een ander lid op dit forum zei dat zijn kolonie 10 Blaptica dubia per dag verwerkte.
MorbidMike
Lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 11 juli 2009
Locatie: Leiden, Zuid-Holland
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Pheidologeton diversus nest

Bericht door MorbidMike »

Nja je hebt mijn verhaal gelezen :P mijn kolonie deed het bijzonder goed op een 1:1 zand/leem mix (gewoon zand van de praxis + natte kattenbakkorrels van de AH) met daardoor Seramis korrels gemengd (dit was nodig om te zorgen dat het zand onder de warmtelampen niet te snel uitdroogde). Als de warmtelampen aan stonden moest ik wel twee keer per dag goed spuiten met de plantenspuit, tot het echt goed nat was. Het was niet moeilijk om het vochtig genoeg te houden dankzij het leem en de Seramis korrels.
Plaats reactie