Warmte in huis

Vragen over problemen van mierenkolonies
Plaats reactie
Cazimier
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 juni 2017

Warmte in huis

Bericht door Cazimier »

Met deze zomerse temperaturen wordt het steeds warmer in huis. In mijn woonkamer is het nu 28 graden en eind van de middag waarschijnlijk 29 graden. Ik heb geen koelere plek zoals een kelder in mijn woning helaas. Hebben de mieren hier last van? Hoe gaan jullie hier mee om?

Het gaat om Lasius niger, flavus, umbratus en een Myrmica sp.. Ik zou ze graag wat minder warm willen plaatsen, maar zou niet weten waar, want overal is het warm.
Hexednl
Lid
Berichten: 1076
Lid geworden op: 02 juni 2017
Locatie: Veenendaal
Gender:
Leeftijd: 35

Re: Warmte in huis

Bericht door Hexednl »

Zorg dat ze in iedergeval voldoende vocht hebben, meer kan je dan ook niet doen... Ik heb hetzelfde probleem, tot nu toe ging het goed. Ben nou op vakantie, dus geen idee hoe ze het nu doen.
8-)
Fruyit
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 juli 2018

Re: Warmte in huis

Bericht door Fruyit »

Je kan vochtige watjes in je buitenwereld leggen, je zal zien dat zeker Myrmica sp hier goed gebruik van gaan maken en hier massaal op gaan zitten, Myrmica is iets of wat gevoeliger voor warmte als andere miersoorten, ik gebruik dit simpel trucje bij al mijn kolonies met dit weer.
Ik zet mijn kolonies indien mogelijk ook zo laag mogelijk waar het iets kouder is, elk beetje helpt.
Cazimier
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 juni 2017

Re: Warmte in huis

Bericht door Cazimier »

Had vanmiddag nog een bevroren vlieg gegeven aan mijn L. niger kolonie als een soort mierenijsje haha. Maar een vochtig watje is best wel een goed idee! Dat ga ik zo even uitproberen. En vlak bij de grond is het vaak ook net iets minder warm inderdaad, goeie tip!
Plaats reactie