Lasius Niger (Exogenisis)

Alle Lasius kolonies van de leden
Plaats reactie
Exogenisis
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 juli 2016
Gender:
Leeftijd: 21

Lasius Niger (Exogenisis)

Bericht door Exogenisis »

Hoi iedereen,

Deze blog gaat over mijn Lasius Niger. Ik ben twee dagen geleden op zoek geweest naar mierenkoninginnen en heb dus ook 2 Lasius Niger koninginnen weten te vangen. Ze zitten nu samen in een reageerbuisje, en er ligt al een stapeltje met eitjes, waar ik heel blij mee ben. Als ik er niet naar kijk doe ik er wat aluminiumfolie overheen zodat ze lekker bedekt zitten. Ik probeer ze zoveel mogelijk met rust te laten zodat ze niet in de stress raken en eventueel de eitjes op eten. Dus hopelijk kan ik binnenkort de eerste mieren zien verschijnen.

Hebben jullie nog opmerkingen of reacties? Die kunnen jullie achterlaten in deze link: http://www.antforum.nl/viewtopic.php?f=31&t=9157
Doing what you like is Freedom.
Liking what you do is Happiness.
Exogenisis
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 juli 2016
Gender:
Leeftijd: 21

Re: Lasius Niger (Exogenisis)

Bericht door Exogenisis »

Even een kleine update:

Op het verzoek van een aantal forumleden heb ik 1 koningin uit het reageerbuisje gehaald. Ze raakten wel in de stress maar nu is de koningin in het reageerbuisje weer rustig. De andere koningin heb ik uitgezet in de natuur. Nu laat ik de koningin weer zo veel mogelijk met rust. Dus hopelijk heeft ze binnenkort de eerste werksters.
Doing what you like is Freedom.
Liking what you do is Happiness.
Plaats reactie