Messor Barbarus (Meesz)

Alle Messor kolonies van de leden
Plaats reactie
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 27

Messor Barbarus (Meesz)

Bericht door Meesz »

Hallo allemaal, ik heb een Messor Barbarus gyne besteld bij de Antstore ( http://www.antstore.net ) . Ik heb eerder een Messor Barbarus kolonie gehouden deze had ik weg gedaan en vond ik uiteindelijk toch jammer :? . Ik heb ze nog niet binnen maar als het goed is telt het 1 gyne met 0 werksters, ik heb ook meteen van die stukken bestelt die je tussen je reageer buisjes kan zetten om een buizen nest te maken, ik heb dit eerder op een blog gezien van iemand van dit forum en vond het er erg netjes uit zien, ik weet niet meer welke :? . Maarja nu maar wachten ik hoop ze zo snel mogelijk te krijgen.

Gr,
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Messor barbarus (Meesz)

Bericht door Meesz »

Ik heb ze binnen :D .Niks intressants te vertellen gewoon een gyne zonder enige broed ze zit nu in de winter rust dus er zal even geen update volgen, ik ga trouwens proberen een gips nest temaken net zo een als Kjeld heeft gemaakt ik vond hem er erg mooi uit zien ik zal de link even sturen in een edit. Het leek me erg praktish omdat je voor Messor barbarus het nest ook niet hoeft te bevochtegen. http://www.antforum.nl/posting.php?mode=post&f=31 Daar kan je een reactie plaatsen of een tip zoals wat jullie aan raden om te voeren buiten zaden en insecten.

Alvast bedankt!

Gr, Mees.
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Meesz
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 22 mei 2011
Locatie: Den Haag
Gender:
Leeftijd: 27

Re: Messor barbarus (Meesz)

Bericht door Meesz »

Hallo, ik keek net even ze heeft precies 3 eitjes gelegd ik vond het een beetje vroeg maar ik weet het zeker het zijn 3 eitjes :lol: . Zal ik haar wat warmer zetten nu of nog steeds gewoon koud?
Op het moment:
-Niks.. :(
___________________________
Kolonies ooit gehouden:
Lasius niger
Myrmica rubra
Camponotus ligniperda
Acromyrmex octospinosus
Messor barbarus
Pheidole pallidula
Plaats reactie